Diverse
Lunds Tangoförening???
Den här tråden har 6 inlägg och har lästs 625 gånger.
Senaste inlägget gjort av Maya 
Knud
|
Hej du tango ven som har interesse for tangon i Lund - eller som interesserer dig for emnet Tangoforening i Lund??? Jeg tänkte att det kunne väre interessant at skabe et forum inför, at vi tänker bilda Lunds Tangoförening d. 13/2 vid et möte i Vita huset i lund. Kom med åsikter för, emot, varför, varför inte. Det kan vara att vi kan få gode råd om hur vi inte skall göre - vilke fallgroper det finns - eller vad vi absolut måste komme ihåg. Lund Tangoförening existerer inte så namnet är endast et arbetsnamn - föreningen ifall det nu blir nogon förening kan oxå få namnet stångby och omnejds tango förening - eller....... Jeg kan börja: jag tycker att det kunne vara en god ide at få mer tango till lund i snygge omgivninger a la tangopalatset eller dom lokaliteter som del corazon har haft i malmö - en förening kanske kan ha en lobbyist funktion overför kulturforvaltningen. Altså et stöd till det redan eksisterende tango miljö i Lund. Bättre forhållande för tangon i Lund. Det finns redan 25 olika dans föreninger i Lund så tanken at man kan ha en förening koplet på et dansmiljö er altså inte ny - en del har invänt mot foreningen at den skulle bli en konkurent till de redan eksisterende tangoaktörer! Dette argument har redan sin berettigelse då jag har bookat denne tid (13/2) just vid samme tillfälle då en aktör i regionen har inviteret utlandske gäster - dette är selvklart djubt beklageligt och jag har bet om ursäkt för dette - men tyckte att det var angeläget att komme loss med foreningen ifall det nu finns et behov/ önske. Så det er klart at risken for konflikter öges - fast konflikter kan oxå löses.
|
Knud
|
"En tangoförening i Lund" ? - ja så är det i morgon vi håller möte - kl 19 - 21 i vita huset. Då jag är en av initiativtagerna har jag läst på hur man går till väga - inget konstigt men nogra formaliteter som det är bra vi vet om. Jag Har laddat ner forslag till stadger, dagordning m.v. och tänkte vi kunne fölge dessa forslag - är der nogon som tycker att det bör finnas nåt att tiillföra "standard stadger" och som inte kommer på mötet så är jag tacksam för att få nåt inputt desangående - och vaför inte här på TP enten via kommentar här på tråden eller som en besked till mig - eller på FB där det numere finns en tråd "En Tangoförening i Lund" på forhand tack |
Knud
|
det är i kväll vi bilder "en tangoförening i lund??" - möte från kl. 19 - 21 ...från 21 - 01 blir det milonga. mat och dryck finns - Rodrigo "El Torro" DJ:er - kommer du?? Ifall du gjör är du så allehjärtans välkommen 1
|
Maya
|
Knud, berätta gärna hur det gick med bildandet av föreningen. Jag är nyfiken! :) |
Knud
|
det gikk såå flot - en ny förening är född i Lund "La Luna" är namnet - det kom 14 - 16 pers på förste mötet - ingen problemer mad att få folk till styrelsen - en upplyftet stämning - jag är såå nöjd. 4
|
Maya
|
Kul! Jag önskar er lycka och framgång! :) |