Diverse
sommartango i Göteborg?
Den här tråden har 32 inlägg och har lästs 1601 gånger.
Senaste inlägget gjort av Kerrik lör 12 jul kl 23.24 
|
naima fre 4 jul kl 10.51 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Någon som vet om man kan dansa i Göteborg nu på sommaren? Finns det tex fortfarande bryggtango? |
|
Peter fre 4 jul kl 11.10 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Varför kollar du helt enkelt inte i kalendariet, det är ju därför det finns? Om du dessutom väljer "Västergötland" från regionmenyn i högerkolumnen ser du precis bara det som händer där. |
|
naima lör 5 jul kl 12.55 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Jo jag kollade där, men trodde det var något fel eftersom jag inte hittade ett enda evenemang i Sveriges näst största stad på hela sommaren |
|
Knud lör 5 jul kl 13.20 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
då kan bohuslänningerna åke till skåne - her finns tangoarrangementer hele sommeren - du också - drop göteborg
|
|
Zeboo tor 10 jul kl 11.05 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Jag har också undrat över varför det verkar vara tango-öken i Göteborgstrakten i sommar? Om det är tomt i Göteborg borde det väl finnas underlag för en sommar-milonga på Marstrand, i Lysekil eller Smögen? Förhoppningsvis blir det bättre till hösten, för då börjar jag arbeta (halvtid) i Göteborg! |
|
Fryd tor 10 jul kl 11.10 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Hmmm. Og jeg som sitter i Oslo og ønsker meg til Gøteborg i helgen da, på kalenderen står det om to utomhusMilongaer i helgen. |
|
Knud tor 10 jul kl 21.19 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
ta till skåne -det er såå mycket tango hernere - drop göteborg det sker ikke en skid, på tango fronten - du kan gå i feskkyrkan, men inte fan är det nån tango der. velkommen til skåne!! |
|
Elisa tor 10 jul kl 22.08 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Ja det är verkligen skam att det är tunt med tangoevenemang på sommaren i Göteborg (men så är det väl tunt med tangofolk också). Någon måste ta detta som en utmaning och fixa nåt reguljärt (och spektakulärt) nästa sommar. Polkettens dansgolv på Liseberg är helt perfekt för tango och bara väntar att någon ska boka in den!! Den är även oberoende av vädret pga polkettens tak. Lite gröna kaniner till det hela kan inte skada...
|
|
Pitangus tor 10 jul kl 23.01 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
"Någon" är det "någon annan"? |
|
Elisa fre 11 jul kl 14.37 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
"Någon"= erfaren tangoarrangör Worst case scenarion får det bli jag. Dj:ar du? |