Diverse
Ministern vill lära sig dansa tango
Den här tråden har 196 inlägg och har lästs 9297 gånger.
Senaste inlägget gjort av Tanguera tis 16 sep kl 17.27 
|
Pitangus fre 20 jun kl 12.06 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Folkhälso- och äldreminister Maria Larsson har bekänt att hon drömmer om att lära sig dansa tango...Läs artikeln här: http://www.expressen.se/1.901419 Kanske något för någon arrangör att utnyttja som marknadsföring? Bjud in ministern på kurs, vet ja! |
|
Pion fre 20 jun kl 13.07 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Häftigt!! Tänkte på en annan sak i sammanhanget: På senare år har man tillsatt ministrar för diverse nya områden; så en naturlig utveckling kanske är att också tillsätta en tangominister? Kan kanske för enkelhetens skull utses genom omröstning här på TP...??? Genom personval....?? Skulle du kandidera Jorge??
|
|
juliusfreij fre 20 jun kl 13.32 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Bra idé att få upp dans på regeringsnivå. Överhuvudtaget är dans något som borde ses som friskvård i alla avseenden, även när det gäller bidrag till dylik. Särskilt argentinsk tango. Den ger inte bara fysisk träning, utan alldeles särskilt mental/känslomässig utveckling. |
|
Pitangus fre 20 jun kl 13.58 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Mjä... Men att dansen underskattas som kulturform är ju uppenbart. Jag skulle vilja se mer av samarbete över gränserna, så att dans i alla sina uttrycksformer skulle få en mer framstående plats i kulturella sammanhang. |
|
Pion fre 20 jun kl 14.07 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Jorge; måste säga att du nästan redan låter som en politiker... . Hmm, ja du kanske rentav får min röst...??!! |
|
Pitangus fre 20 jun kl 14.37 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Jag ÄR politiker sedan många år, Pia. Sitter i kommunfullmäktige på mitt fjärde mandat, och har varit ordförande för miljönämnden ett par omgångar. Jag är dessutom, hör och häpna, nämndeman i Mora tingsrätt också... Att vara politiker är att vara en medborgare som inte bara snackar, utan gör något åt saken också. Som politiker lär man sig hur slipstenar ska dras och vilka trådar man kan dra i för att saker ska hända. Så gå ut och ragga fler politiker till tangon! |
|
Pion lör 21 jun kl 12.41 Red: mån 4 aug kl 19.33
|
Oj Håller med om att det är oerhört viktigt och bra att folk engagerar sig politiskt - inte minst för att vi skall kunna bibehålla vårt demokratiska system. Hmm, kanske dansar politiker bättre....?
|
|
Knud mån 23 jun kl 16.13 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
öh -var det kristren demokraterna du representerer jorge? eller SKPmlr ? eller moranisse partiet? |
|
Acin mån 23 jun kl 17.25 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Fantastiskt om vi kunde få in en politiker på ministernivå i Tangoträsket .... |
|
Peter mån 23 jun kl 17.54 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Ja, eftersom hon röstade ja till FRA-lagen så kanske kärringen kan installera dolda mikrofoner på våra milongor? Hon är ju för dold övervakning av varje enskild medborgare. Tror ni på allvar att det skulle betyda någonting alls? Tillåt mig hånle. Det är ungefär som om tangodansare skulle få färre hål i tänderna av att en inkompetent tandläkare började kliva runt i salidan. |

För... egenskaperna som du nämner - att veta "hur slipstenar ska dras och vilka trådar man kan dra i för att saker ska hända" är säkert användbara och applicerbara även inom tangons värld...? 

vad det skulle innebära för förståelsen för dans som kulturform och friskvård i alla avseenden är lätt att föreställa sig.