Om Tangoportalen
Sajtnytt
Den här tråden har 49 inlägg och har lästs 7786 gånger.
Senaste inlägget gjort av Peter sön 2 mar kl 23.33 
|
Peter sön 20 feb 2005 kl 21.34 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Här annonserar jag ut nya finesser på sajten. Hela tråden kommer att tas bort när utvecklings- och testperioden är över. Den är till för att testarna lätt ska kunna se vad som är nytt. |
|
Peter sön 20 feb 2005 kl 21.36 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Nu ska sajten vara fusksäkrad: om man försöker höja sin firmas poängantal genom att tokladda om en sida, eller snabbt klicka sig från egen sida till egen sida, märker tangoportalen det och räknar helt enkelt inte klicken som poänggrundande. Samma sak gäller klick på annonser eller inkommande klick från den egna webbsajten. |
|
Peter sön 20 feb 2005 kl 21.49 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
“Diskutera i forumen” i högerkolumnen fungerar tydligen inte riktigt som det ska vara: nämligen att de tre senaste inläggen syns, men inte mer än ett per person. På så vis kan man inte “skölja bort” andras inlägg genom att posta ett eller fler nya egna. Ska se över koden i morgon. |
|
Peter tis 22 feb 2005 kl 16.32 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Nu kan man lägga upp till tio firmabilder – med tillhörande bildtexter! – på varje firmas egen hemsida, för att göra sidan mer levande och personlig, och för att ge folk en uppfattning om vad aktiviteterna består i. Eller kanske porträtt på dem som är ansvariga. Kolla exempel på tangoportalen.com/tangobristol |
|
Peter tis 22 feb 2005 kl 20.39 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Det går nu också att skapa händelser och redigera dem! Formulären är ännu fula och felkontroller saknas, men de kommer i natt eller i morgon. Det kommer också att finnas verktyg för att ladda upp bilder till varje enskild händelse, samt att duplicera dem (per dag/vecka/månad eller vad man nu vill), med eller utan tillhörande bilder. Händelserna ska också få fler än ett pris (jag tror det blir tre fält), och så ska man kunna ange vilken valuta det handlar om. |
|
Peter tis 22 feb 2005 kl 23.04 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Händelserna kan nu ha 10 bilder vardera! Bara att ladda upp – miniatyrbild syns automatiskt i kalendariet. Gör massor för att ge sidorna lockande att läsa och livar upp utseendet allmänt. Kolla in framsidan (Kalendariet, alltså), och ställ även in de närmast förflutna händelserna. Jag har satt bilder på allihop. En del blev riktigt fina...! |
|
Peter fre 25 feb 2005 kl 16.36 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Alla räknare härmed nollställda. Nu börjar popularitetsrankningen alltså om. |
|
Peter ons 2 mar 2005 kl 11.29 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Nu fungerar dupliceringen. Dock kopieras inte tillhörande bilder ännu. Ge mig en timme så ska det vara fixat! |
|
Peter ons 2 mar 2005 kl 12.43 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Dupliceringen av händelser helt färdig. Inklusive bilder! |
|
Peter sön 6 mar 2005 kl 14.49 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.02
|
Nu är regionvalet aktivt överallt: alltså menyn som finns längst upp till höger på alla sidor. Den påverkar nu kalendariet, marknaden, vilka händelser man ser på varje firmas egen sida och så vidare. Den är nu också fiffigt hierarkisk. Man kan välja världsdelar, länder, delar av ett land eller län. På så sätt kan alla välja exakt hur mycket de är intresserade av att se. Jag har matat in Sveriges regioner och län (hojta om något är fel – jag blir tveksam till vad Kronobergs län tillhör, t ex. Sydsverige? Mellansverige är det inte.) Ska lägga till Danmarks olika regioner, och även Norge, bara jag tagit reda på hur de delas upp. Sen tillkommer trixiga ställen som “Öresundsregionen” som ju tillhör mindre delar av två olika länder. Janne: jag optimerar layouten för en skärm som är typ 800 pixlar hög. |