Om Tangoportalen
Portalen ... en fri tillgång?
Den här tråden har 25 inlägg och har lästs 2155 gånger.
Senaste inlägget gjort av Zeboo lör 14 jan 2006 kl 14.50 
|
Kerrik ons 11 jan 2006 kl 22.50 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Läste Peters inlägg om problemen i helgen, och han satte ytterligare fart på de funderingar jag haft ett tag. Vem finansierar denna fantastiska mötesplats. Varför tillåts jag och andra utnyttja den här platsen utan ersättning Internet och allt med det ska vara gratis ... Idealtanke. Fungerar inte. Alla freewareprogram, allt som ingår i Linux, BSD, PHP ... finansieras på något sätt. Av någon eller några. Jag vill stödja Peter och den eller de som hjälper honom. Portalen har hjälp till att leda mig högre upp mot tangon himmel Lägg dit knappen. NU. Eller en adress så beställer jag en pizza. Vinkonto på Pelé. Jag vet vilket jobb du lägger ner, om alla här lägger en tia i månaden för ditt fantastiska jobb så är det ändå inte för mycket. |
|
(Namnet visas ej) ons 11 jan 2006 kl 23.46 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08 |
Jag håller med Peder. Det i kombinationen med irritationen över att portalen är så sakta ibland gör att jag härmed omedelbart vill donera en hundralapp. NU. Meddela kontonommer!! Om fler följer efter med en tia, en femtiolapp eller en hundring så kan vi fortsätta portalpartaja så det brakar utan att servrarna får spel. Please!! |
|
Henda tor 12 jan 2006 kl 00.18 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Jag håller med. Att ha ett kontonummer där de som vill kan donera en summa är en bra idé. Jag skulle gladeligen sätta in pengar. Tills dess så stödspelar jag lite D'Arienzo för att förhöja din last.fm-upplevelse ;-) |
|
JohannaB tor 12 jan 2006 kl 00.44 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Jag vill också gärna betala! Det här kan jag betala (nästan) hur mycket som helst för, jag har blivit alldeles beroende. Men inte tänker jag spela D'Arienzo för din skull, Peter. Bara för min egen. ;-) Ja, om jag inte är DJ för tillfället förstås. Men idag blev det nästan bara jazz, inte bra för statistiken men för själen. |
|
LILL tor 12 jan 2006 kl 08.50 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Jag har oxå funderat över portalens finansiering och jag stöttar gladeligen med min del. Jag tror att det bör vara så att det är ett belopp som gäller för alla, då tror jag det är lättare för mig som person att tillföra det jag ska. Vi är ju väldigt många medlemmar så det ska ju inte vara något problem att kunna finansiera detta så att inte du Peter behöver stå för allt. Vill oxå passa på att tacka dig för allt jobb du lagt och lägger på portalen. Det är en såååå levande portal, underbart. |
|
Twist tor 12 jan 2006 kl 09.34 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Tack för att du tar upp det här Peder...och responsen uteblev visst inte:-) Jag hoppas på en donationsknapp där jag kan sätta in ett frivilligt belopp så ofta jag vill, det rimmar bäst med sidans högt till tak och frihetskänsla tycker jag! På så sätt slipper man även att kontrollera vem som inte betalar ;-) Fast en riktsumma kan ju alltids finnas för dem som måtte känna sig osäkra på hur ofta och hur mycket... Länge Leva Tangoportalen! |
|
Martare tor 12 jan 2006 kl 09.48 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Jag instämmer helhjärtat, tangoportalen är en fantastisk liten värld (som det är så lätt att fastna i istället för att göra det man egentligen skulle... :) ) - och jag har mer än en gång tänkt på hur mycket tid det måste ha gått till att utveckla den och även nu till att få allt att flyta. En betala-en-slant-knapp eller ett kontonummer skulle ge oss andra portaljunkies en möjlighet att bidra till det hela och avlasta Peters ekonomi (om än inte tidsutrymme) lite. Mycket bra idé tycker jag. |
|
Hakekm tor 12 jan 2006 kl 10.42 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Hej! Jag föreslår att firmor/föreningar betalar en slant i året för att få vara med på portalen. Det är ju en fantastisk marknadsföringskanal som firmorna lätt kunde budgettera för. Beloppet kan man ju sedan diskutera. Däremot tycker jag att det även i fortsättningen skulle vara gratis för privatpersoner. |
|
Folke tor 12 jan 2006 kl 10.52 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
vad sägs om en liten knapp som innebär ett automatiskt, ICKE-obligatoriskt, BLYGSAMT men ändå frekvent inflöde av stödpengar till Portalen, låt oss säga en krona varje gång man loggar in. Ser t ex att det finns 238 inloggade just nu. Låt oss säga att det loggar in 400 om dagen. Om hälften av dem ansluter sig till denna inloggningskostnad så finns 200:- till näring för Portalen varje dag. Too much? Too less? För knepig adminstration? |
|
Paula tor 12 jan 2006 kl 11.10 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.06
|
Håller med alla övriga. Någon form av avgift vore på sin plats... som jag gladeligen vill betala! |