Personer
Tips om instruktörer/dansare
Den här tråden har 14 inlägg och har lästs 2888 gånger.
Senaste inlägget gjort av Vikinga lör 2 feb kl 01.41 
|
Jenni mån 21 maj 2007 kl 15.14 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Någon som har tagit lektioner med Gabriel Missé och Alejandra Mantinan? Min partner, som är helt insnöad på klassisk tango salon, tog ett antal privatlektioner med dem i Bs As förra året, och nu kommer de till London om ett par veckor. Har sett några videor med dem och tycker att det är fint fast kanske lite väl mycket adornos. Bra instruktörer? Pablo Rodriguez och Noelia Hurtado kommer också hit. Väldigt duktiga dansare, men hur är det med undervisningen? Andra tips på bra instruktörer som dansar den här stilen? |
|
Pino mån 21 maj 2007 kl 15.48 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Hej! Jag har aldrig tagit lektioner av Gabriel, bara sett honom dansa tango och swing!!! Har han dock bara ett uns av sin systers förmåga så är han väl värd alla pengar. Andrea har grym koll och extremt bra på att förklara, om hon får... Vad det gäller Alejandra M. Hon var ju superstjärna i Tango Pasion....och den jag lärt mig att gå av. Jag tog 6 timmar ( 2h varannan dag) i veckan i 3 månader i BA. Samma lektion...det var jag och 5 proffs tjejer. Teknik i att gå. Sedan spelar det ingen roll om man är nuevo eller klassisk, som du anspelar lite på i ditt inlägg. Dvs tekniken fungerar för båda stilar.. Den teknik hon lär ut, och flera andra, är mycket svår att bemästra, men när man väl gjort det kommer det mesta gratis. Men vägen är mycket lång dit och de flesta kommer inte dit. (Nu skulle jag vilja ge ett procental (gissningsvis) men har lärt mig sedan tidigare att inte göra det...så ni som vill veta det kan emaila....) Bara den ena är värd pengarna...så får ni båda..så är jag säker på att ni blir mer än lyriska över G&A. Alejandra M. har varit på tapeten för Tangocamp flera gånger, men hon har haft lite partner problem...men denna konstellation ska jag fundera lite mer på... Hoppas detta var till någon hjälp. MVH Pino |
|
Jenni mån 21 maj 2007 kl 16.20 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Tack Pino! Alltid lika hjälpsam :) Jag är inte alls någon nuevo freak, utan jag dansar gärna nära och enkelt dagarna i ända. Fast jag tycker att det kan bli lite tröttsamt med den där kompakta, stela, adornocentriska stilen som jag associerar med vissa salón-dansare. Sedan har jag och min partner eviga diskussioner om att han tycker att jag lutar mig för mycket på honom och att jag tycker att det är tråkigt att dansa utan rejäl kontakt - milonguero säger jag bara! Hur som helst ska det bli intressant att ta lektioner med dem. Jag kanske kan omvändas. |
|
Jenni mån 4 jun 2007 kl 18.27 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Liten uppdatering. Först och främst måste jag säga att jag gillade Pablo och Noelia. Grupplektionen var ovanligt bra med en massa teknik. Vi tog en privatlektion med dem och jag blev förvånad över att tekniken som de lärde ut var så lik vad jag fick lära mig hos Pablo och Dana i Bs As, trots att de dansar en helt annan stil. Men tango är väl trots allt en dans (än så länge iaf). Alejandra och Gabriel: Vi gick på en grupplektion och en tekniklektion, och tog en privatlektion. Grupplektionen tyckte jag inte alls om, alldeles för mycket folk och det där typiska här har ni en sekvens och räkna inte med att lära er något annat. Privatlektionen var riktigt bra, det är tydligt att Alejandra vet vad hon talar om och har lång erfarenhet. Mycket teknik, mycket detaljerat och med många metaforer och liknelser som hjälper rätt mycket. Tekniklektionen var också bra med ungefär samma innehåll. Kan inte säga så mycket om Gabriel, eftersom det var Alejandra som pratade under grupplektionen och tekniklektionen/privatlektionen var uppdelade. Men min partner var nöjd. Uppvisningen på Negracha gick också verkligen hem. Om man gillar riktig showtango med superbra teknik så kan det väl knappast bli bättre. Sedan kan man ju ha olika smak... |
|
(Namnet visas ej) mån 11 jun 2007 kl 13.43 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08 |
Pablo Alonso – är det någon som minns honom? Han hade någon workshop för Tango Norte för 3-4 år sedan. Var han bra? |
|
Jenni tor 2 aug 2007 kl 17.38 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
We are looking to take private lessons in Paris at the end of August - but with which teacher? We want to focus on connection, communication and embrace in a social setting. Any recommendations appreciated, thanks. |
|
Pino tor 2 aug 2007 kl 19.11 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Well...Jenni.... My suggestion is to go to a or some milongas and spot someone who you think can give you what you are looking for. The level of dancing is much much higher in Paris and you have a big chance to find someone less famous, but for sure qualified. For sure the person is there..since you see him or her and it will cost you less. Here is a link to 18 teachers in Paris...good luck! http://eng.tango.info/teachers/FRPAR ciao Pino |
|
Karolina tor 2 aug 2007 kl 19.35 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Jennie. Jag har ett tips Thierry Le Cocq. Sök honom på youtube så får du ett smak prov. |
|
Jenni tor 2 aug 2007 kl 23.22 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Thanks guys - and everyone who wrote to me privately. Hopefully we will find someone good. Just wish we could agree on what style we wanted to learn! I don't think I will be able to get my partner to agree to go to Thierry (does he still dance with Veronique??) and I don't fancy Sebastian and Andrea, so... |
|
Annabel sön 5 aug 2007 kl 19.44 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.08
|
Heisann. Noen som har personlig erfaring med instruktørene Paula Gurini og Mariano Bielac? Hvordan underviser de? Styrker og svakheter? Stil? Vi vurderer dem som mulige instruktører til klubben vår i høst, men jeg har ikke hørt om dem før utenom en varm anbefaling fra Oslo Tango Verksted. Hadde vært spennende og interessant å få dere andres vurderinger av dem. Annabel |