Personer
Vad heter detta par?
Den här tråden har 18 inlägg och har lästs 1829 gånger.
Senaste inlägget gjort av Maya tor 1 mar 2007 kl 18.07 
|
Livia mån 9 okt 2006 kl 18.05 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Hej! Jag är olyckligt förälskad sedan Tangocamp i Tylösand i somras. Såg ett par som dansade sådan underbar flyktig tango och vill så gärna se dem igen! Är det någon som kan hjälpa mig att identifiera dem? Bild fyra nerifrån på http://www.bojtec.com/pino/tc06ex.html Tusen och ett tack! Beatrice |
|
Pino mån 9 okt 2006 kl 19.03 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Hej! Känns som jag sitter inne med svaret och borde svara....paret 4:e nerifrån är Eugenia Parrilla och Somer Surgit. Eugenia är en av de mest fantastiska kvinnliga dansare i världen. Hon dansade tidigare en längre tid med Mariano “Chicho” Frumboli. (Efter en tid med mig..förstås...) De blev snabbt ett av de mest eftertraktade tangoparen i världen. (Med det så menar jag top 3 och inte vitt och brett som det annars brukar låta från höger och vänster..) Strax innan Tangocamp och till vår stora fasa så separerade Chicho och Eugenia. (enkom dansmässig relation) och de stod ett par veckor innan Tangocamp utan partner. Efter en del fibblande och arbete fann till slut Eugenia Somer Surgit. Somer är en lärling ifrån Metin Yazir och således ifrån Turkiet. Han bor och verkar dock sedan 3-4 år i Chicago, Usa där han undervisar mest med sin flickvän Agapi. Somer och Eugenia är inte ett tangopar i verkligheten utan var ett par under en transit tid för Eugenia som använder sig av många partners numera. Nu senast provar hon med Eszequiel Farrfaro och det kan bli ett par framöver om det klickar för de båda. Eugenia finner du mest i Buenos Aires och Somer är som sagt i Chicago. Vill du veta mer....så kan du vända dig till mig privat. MVH Pino |
|
Samira tis 10 okt 2006 kl 11.46 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Ja, Eugenia är ett väsen för sig, har aldrig sett en dansare som är så kvick i fötterna! I ett steg och i en pivott kan hon göra de mest fantastiska ting... Och hon är en väldigt skicklig förare! |
|
JohannaB tis 10 okt 2006 kl 13.18 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Just det, ett väsen! Den här gången var hon som en älva, till hälften overklig. :-) |
|
Tallie tor 1 mar 2007 kl 09.12 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Eugenia är min idol o förebild inom tangon. Vill veta ALLT om henne. |
|
Pino tor 1 mar 2007 kl 10.54 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Ett väsen i sig. Stämmer bra. Hon kommer ursprungligen från en liten stad. San Juan om jag inte missminner mig..Ballet och modern dans hade hon i bagaget när hon kom till BA. Blev upptagen i Tango Discovery teamet (Mauricio Castro). Jag fann henne på dansgolvet på La Viruta en sen natt mars 2002. Jag har aldrig dansat bättre...direkt frågade jag om hon inte ville komma till Sverige och undervisa med mig. Vi samarbetade under 2 Tangocamps och gjorde en del workshops i Sverige. Chicho bröt upp med Lucia och stod plötsligt utan partner inför Tangocamp och frågar om vi inte kan dela på Eugenia. Natalie, min flickvän hade uppnått en viss nivå och det fungerade bra att undervisa med Natalie, så jag sa åt Chicho ...you can keep her!...resten är historia. Från okänd, blev hon på ett vips världskänd. De blev snabbt ett av världens mest eftertraktade par. Åren gick..de bröt upp som jag beskriver ovan och nu jobbar hon med E.Farfarro. (Ibland jobbar hon även med andra...flexibel tjej) Just nu bor hon med sin pojkvän, Janick och sin bror i ett nyköpt hus i Buenos Aires. Du kan träffa Eugenia och E. Farfarro på någon av de 4 Tangocamps som går i sommar. För mig så är hon “the woman in tango” tillsammans med Geraldine. Vi vill helst ha henne göra sina uppvisningar på en egen kväll för så bra är hon.... |
|
Ponce tor 1 mar 2007 kl 12.19 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Natalie, eftersom du vill veta ALLT om Eugenia så får du lite mer om henne av mig. Jag hade turen att dansa en tanda med henne för 4-5 år sen på en tangofestival milonga i Hamburg; det var för mig de skönaste och häftigaste tangos jag hade någonsin upplevt. Hon dansar så mjukt och följsamt och har en fenomenal närvaro. Hon dansar lika bra socialt som uppvisningsvist. Jag kan också intyga att hon är även en toppen bra salsa dansare. (Ooops! Det kanske blev mer om mig än henne! Men kan Pino så kan jag!) |
|
Peter tor 1 mar 2007 kl 12.54 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
...eller som operadivan sa till sin bordsgranne, “Men nu har vi bara pratat om mig hela kvällen. Nu ska vi prata om er. Vad tyckte nI om min senaste inspelning?” |
|
Pitangus tor 1 mar 2007 kl 13.43 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Pino, en liten korrigering: Tätortsområdet San Juan beräknas ha cirka 460 000 invånare, alltså något mindre än Stor-Göteborgs tätortsområde. Även som argentinsk tätort rankas San Juan bland de tio största, efter BsAs, Córdoba, Rosario, Mendoza, Tucumán, Mar del Plata, Salta och Santa Fé. (Rankningen rör tätortsområden, alltså, typ Stor-Stockholm.) |
|
Pino tor 1 mar 2007 kl 14.43 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Hej Jorge mfl. Jag är nästan säker på att jag blandat ihop städerna. Väntar på att Karolina korrigerar mig... Vad beträffar salsa...så var det jag som lärde henne det från början. Hon var även med på Salsacamp som jag anordnade 2002, där Daniels dotter Miriam för övrigt undervisade...inte för att jag på något sätt tar någon kredit för det... Har man ballet, modern och är värlsbäst i tango så fixar man nog vilken dans som helst och salsa är “tämligen” enkelt så fort man lärt sig takten. Jag och Eugenia undervisade mest i Stockholm men även i Umeå. Hon har även titt och tätt dansat med Jarle ifrån Oslo. Det var faktiskt han som tog henne till skandinavien först. Vad som kännertecknar Euge mest är, som Daniel oxå beskriver, den otroliga lätthet man dansar med henne. Hon finns inte där men hon finns där. Hon broderar ut dansen så fort man ger henne den minsta vink eller så gör hon det själv utan att man märker det. Fantastiskt helt enkelt. Jag uppmanar alla förare som tar lektioner av mig att försöka ta någon privatlektion med henne om hon finns i närheten. Sen att hon är såååå himla snabb med fötterna skadar ju inte...men MEST kredit vill jag ge henne för att hon är så himla KREATIV...hon hittar på/uppfinner nya saker hela tiden...Jag skulle ha klonat en när jag hade chansen....:( |