Kulturen
Tango och Barn
Den här tråden har 25 inlägg och har lästs 1896 gånger.
Senaste inlägget gjort av Jesan mån 27 aug 2007 kl 14.47 
|
Jesan lör 14 apr 2007 kl 14.12 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
För det första vill jag tacka tangokompaniet för deras inspirerande arbete!! Loggade in idag och upptäckte, familjetango. Kan tyvärr inte komma idag, för jag jobbar, men nästa gång är jag en självklar gäst. Vilken fin tanke och vilken helt ny tangovärld för oss som har barn och också vill att våra barn ska få ta del av vår livstil. Dagens kram går till de på tangokompaniet som gjort detta, ni vet vilka ni är! :) Hoppas man får dansa med barnen också, om man lovar följa dansriktningen ?? |
|
Petter lör 14 apr 2007 kl 18.34 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Hej Jenny! Synd att du inte kunde komma. Vi var en tapper liten skara, det fina vädret drog väl en del. Det var faktiskt väldigt skönt, barnen fick se en ny miljö och vi lite större kunde dansa och prata med varandra. Det här får vi göra om. Det blev lite kort varsel den här gången, men det blir bättre nästa gång :) |
|
Jesan lör 14 apr 2007 kl 18.46 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
ja jag hoppas det för jag vill gärna komma. Vi hoppas o väntar , men det var kort varsel va, för jag såg det inte förrens idag :) |
|
Mattevs lör 14 apr 2007 kl 21.27 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Jag kommer också gärna! Kunde inte idag för det var... barndop! Jag har massor av tangonyfikna personer i min släkt och många av dem har barn :-) Går det bra att ta med ett gäng glada nybörjare nästa gång? Matteus |
|
Scherzando fre 1 jun 2007 kl 10.41 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Hej alla tangovänner!Detta är mitt allra första inlägg så jag är lite nybörjarnervös... Jag har två barn i ålder 3 och 6 som gärna vill börja dansa tango. Jag har pratat med lite olika tangolärare verksamma i Malmö om att starta en barngrupp. Svaret var positivt men det måste ju först undersökas om intressen finns. Så min fråga är 1) om det finns intresse bland föräldrar att deras barn ska dansa tango och 2) vilka åldrar är Era barn i så vi kan indela dem i någorlunda “jämnåriga” grupper. Så, vad tycker ni? |
|
Jesan fre 1 jun 2007 kl 13.11 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Inna:) Man blir ju glad av ditt första inlägg! Jag har en pojke på fyra som också dansar hemma, skulle vilja prova och se om nyfikenhet finns även när han inte är i hemma miljö! Jag har intresse helt klart, men är mån om vilken lärare det blir. Hoppas detta får gehör! |
|
Scherzando fre 1 jun 2007 kl 13.19 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Det är redan några föräldrar som visat sitt intresse - kanonbra!!! Visst blir det roligt med en helt ny generation som går i våra tango-fotsteg! :-) |
|
Knud fre 1 jun 2007 kl 13.35 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Jag tror Inna har fatt i nåt väsentligt - i en helt ovetenskablig inventering jag gjort har det nemligen vist sig (endl. min konklution), att tango er så tidskrävende - liksom det att ha barn, att småbarnsforäldrer tenderer att glide ut av tangovärlden. Ifall man som Inna tänker att i stället få barnen inn i tangon - ja så slår du 2 flugor i een smäll, och jag får fler potentielle dansepartnere smidigt och bra alle kan bli jättenöjde. |
|
Perberseus fre 1 jun 2007 kl 13.45 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Härligt initiativ, Inna - en fanfar för dig! Jag hoppas verkligen det hela blir verklighet, för jag tror att både barn och föräldrar kan ha jättekul med tango. |
|
Mattevs fre 1 jun 2007 kl 19.35 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Tänk ett steg längre: vad är det som gör tango till en bra aktivitet för barnen (även om föräldrarna inte själva dansar). Det tror jag är nödvändigt för att få ihop tillräckligt många barn. Kanske kan man fråga några förskolor om man får sätta upp en liten flyer på deras anslagstavla? Sen tror jag det kan vara en liten utmaning att hitta en tangopedagogik för barn. Hur gör du Jenny? |