Musiken
Dagens tango
Den här tråden har 33 inlägg och har lästs 2644 gånger.
Senaste inlägget gjort av Gabriella fre 15 aug kl 10.20 
|
Jenni mån 23 okt 2006 kl 11.17 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Vad lyssnar du på eller dansar du till helst just nu? Mina favoriter idag: Tango: Rodriguez – No te quiero mas Vals: Biagi – Adoracion Milonga: Canaro – La milonga de Buenos Aires Någon annan som vill avslöja sina favoriter just idag? Kanske har du upptäckt/återupptäckt en viss tango efter en härlig dans i helgen eller varför inte efter att hört den på radio tangoportalen (som vi såklart prenumerarer på)? :) |
|
(Namnet visas ej) mån 23 okt 2006 kl 11.42 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07 |
Canaro en Paris med D'Arienzo för att den är så pigg. Och så El Extraño Caso med Melingo, men den känner jag på mig att jag kommer att tröttna på väldigt snart. |
|
Jenni mån 23 okt 2006 kl 11.51 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Ja, Canaro en Paris är ju alltid trevlig. Spelade den igår på vår tangoklubb. Jag måste verkligen kämpa för min traditionella tango, men jag tror att folk börjar tycka om det, även om det tar tid. Igår fick jag beröm för min musik av en tjej som inte brukar komma så ofta. Det tyckte jag var kul eftersom jag hade spelat mer traditionellt än tidigare. Men så kom det fram att det hon gillade var portishead och mina tre hugo diaz. Suck. Melingo-sången har jag visst, men enligt iTunes har jag lyssnat på den hela 0 gånger. Så nu blir det premiär! |
|
Peter mån 23 okt 2006 kl 12.38 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
“Din Don” med Lucio Demare. Ah, kromatiken! |
|
Birger mån 23 okt 2006 kl 16.24 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Jeg velger meg “Todo Termino” med Dagostino/Vargas, fra “Tangos De Los Angeles Vol.3”. Nyoppdaget perle i samlingen, nydelig melodilinje i et umiskjennelig DAgostino-sound. Varmer på kalde høstdager! |
|
Lisita ons 25 okt 2006 kl 12.31 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Bra med lite tips på bra musik, är ny i tangovärlden och skulle vilja ha lite tips på härlig svängig tangomusik och milonga. Jag har bara en skiva med Carlos Gardell. Nån skrev att det var svårt att få folk att uppskatta traditionell tango, jag antar att Carlos hör dit, när jag dansar njuter jag av all musik, men jag gillar också när musiken överraskar en, det var helt fantastiskt att dansa tango till Rosa Pantern t.ex. jag visste inte att det var möjligt. Mycket inspirerande. |
|
Jenni ons 25 okt 2006 kl 14.03 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Ja, är det inga fler som har någon speciell favorit just nu? Eller något att tipsa om? Dagens tango: El recodo - Biagi |
|
Rosenmannen ons 25 okt 2006 kl 14.25 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Jodå! Corazón de Oro & Sonãr y nada mas !! Tangon går som en vals vetja!! |
|
(Namnet visas ej) ons 25 okt 2006 kl 14.59 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07 |
El Recodo med Biagi är min favorit också, och det har den varit ända sedan i somras. Jag blir helt knäpp varenda gång jag hör den och är rädd att någon ska spela den på en milonga. Jag måste låtsas att jag inte hör den, för annars blir jag Frankensteins monster korsat med Isadora Duncan och far omkring som allt annat än en tanguera. Det är hemskt! Och det verkar aldrig gå över. |
|
Jenni ons 25 okt 2006 kl 15.52 Red: mån 17 dec 2007 kl 01.07
|
Men Gabriella, då måste vi ju spela den om du kommer och hälsar på oss i Brighton. Det låter ju otroligt underhållande! När det gäller vals så älskar jag allt. Man blir ju bara så lycklig. Fast lite snurrig efter ett tag om man dansar. Corazon de oro var en av de första jag gillade. Just idag kanske Paisaje - Laurenz är bäst. |