Dansen
Typ av tango?
Den här tråden har 37 inlägg och har lästs 4827 gånger.
Senaste inlägget gjort av BertilN tor 5 jun kl 13.12 
|
Pion tor 29 maj kl 09.18 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Dansar argentinsk tango sedan några år tillbaka men snubblar ibland över annan tango i olika sammanhang. Hittade t.ex. denna lite annorlunda tango på You Tube (se länk nedan) Förutom att jag blev ganska road av att titta på filmen så funderade jag också på om all tango går att sätta in i ett fack - dvs är det möjligt att bestämma vilken typ av tango det är frågan om? Om så är fallet - vilken typ av tango är då detta? http://www.youtube.com/watch?v=ZTkbuB-PNQ0 Undrar, Pia PS. Filmen har fått betyg 4,5 av 5 vilket borde tyda på hög klass på tangon, eller...? |
|
(Namnet visas ej) tor 29 maj kl 09.38 |
Pasión! |
|
Scherzando tor 29 maj kl 10.07 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Tack, Pia! Mycket gott skratt (som förlänger livet!)! |
|
Pitangus tor 29 maj kl 10.21 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Jamen tjejer, det här måste ju vara idealet för de som tycker att det inte är så viktigt vem som för! För visst är det hon som verkar ha initiativet mest? Och visst är det på det viset att han egentligen inte för överhuvudtaget... |
|
Pion tor 29 maj kl 10.32 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Jorge.... min avsikt var aldrig att rekommendera filmen såsom instruktionsfilm... om någon nu händelsevis skulle tro det...
|
|
Ponce tor 29 maj kl 10.41 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Videon visar en korsning mellan ballroom- och scentango som dansas av två amatörer som på fullt allvar tror de kan dansa. Eller så är paret otroligt skickliga på att göra parodi av tangon. Vill någon sluta dansa tango för gott så är denna video bästa avtändare. |
|
Pion tor 29 maj kl 11.08 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Daniel: Tack för bra svar. Inna: Kul att du gillar den... Vi har kanske samma typ av humor? Jag kunde inte sluta skratta när jag såg den.. Gabriella: Pasión - I like that suggestion! *********************************************** Funderade lite på att idealet hur man "bör" dansa tango kanske varierar på olika ställen i världen. Jag uppfattar filmen mer som komisk, lite av en parodi, men kanske finns det tangodansare någonstans i världen som har denna form av tango som ideal? Kan det vara så....?
|
|
Pitangus tor 29 maj kl 11.45 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Det är klart man skrattar. Jag blev påmind om en liknande dans, fastän med andra aktörer, som jag blev vittne till en gång för cirka 40 år sedan. Jag var på besök i Hamburg, och följde två andra svenska grabbar till det "röda distriktet" Sankt Pauli för att dricka öl och kolla på fnask. Vi hamnade på en sylta som skyltade med "gratis striptease", men där ölen kostade tre gånger så mycket, och åsåg den ömkligaste strip-dansen jag någonsin föreställt mig. Vi kunde bara sitta och gapflabba åt de stackars kvinnorna - men efter en stund dog även tragikomiken, och det blev enbart tragiskt, så att skrattet liksom fastnade i halsen, och vi drog skamsna därifrån. Videoklippet förmodar jag är från någon tävling typ "Let's Dance", där många deltagare initialt bara är tragikomiska att titta på. Ni minns väl Uffe Larssons insats i den senaste upplagan... |
|
Elisa tor 29 maj kl 13.19 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Det är inte snyggt men det är vågat av dem. Du har säkert varit nybörjare själv någon gång så skratta först när du kan göra det bättre själv |
|
Pitangus tor 29 maj kl 14.17 Red: mån 4 aug kl 19.34
|
Det viktigaste, Elisabeth, är att de vågar skratta åt sig själva. |

.